تارنماي اداره کل فنی و حرفه ای استان گیلان يك درگاه اطلاع رساني در زمينه ارائه خدمات سازماني بر حسب شرح وظايف واحدهاي مختلف سازماني است و با توجه به ضرورت بروز بودن كليه اطلاعات مي بايست در بازه هاي زماني مورد نياز بروزرسانی گردد. در اين راستا سامانه امور اداری داخل سازماني به منظور ارسال به موقع اطلاعات به واحد فناوري اطلاعات جهت بارگذاري در تارنما، راه اندازي شده و رابطين محترم معاونتها و مديريتها به صورت روزانه نسبت به بازديد تارنما اقدام نموده و در صورت لزوم، اطلاعات مورد نظر خود را جهت بارگذاري به گروه فناوري اطلاعات ارسال مي نمايند. تاریخ بروزرسانی سایت در بالای سایت سمت چپ درج شده است.
مهمترين مواردي كه در اين سايت بروز مي گردند عبارتند از :
۱-اخبار و رويدادها
۲-اطلاعيه ها، بخشنامه ها، قوانين و مقررات، دستورالعملها
۳-گزارشات عملکرد
۴- ميز خدمت الكترونيكي، لينك سامانه ها و اطلاع رساني ارائه خدمت
۵-اطلاع رساني خدمات و رویدادها
۶-صفحات داخلي مربوط به معاونتها و مديريت ها
۷-مناقصات و مزايدات
۸-مطالب مربوط به مناسبتهاي ملي و مذهبي
۹-اطلاعات تماس سازمان (شماره تلفن، پست الکترونیکی، دورنگار، ارتباط با رئيس سازمان، معاونين و مديران)
۱۰-موارد كلي مرتبط با تارنما
نکاتی که باید توسط رابطین تارنما رعایت شود :
1- توضیحات (Description tag )
این توضیحات بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه را شامل می شوند که در موتورهای جستجو اگر دقت کرده باشید در زیر URL نمایش داده می شود پس سعی کنید توضیحاتی را بنویسید که نشان دهنده محتوای سایت شما باشد.
2- ارتباط متقابل
-موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند.
-پیوندهای مرتبط و وب گاههای مهم به عنوان لینکهای مفید در دسترس می باشند.
3- درج کلمات کلیدی سایت (keywords )
- موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.
- نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه ۴% است. سعی کنید که چگالی حدود ۳ تا ۲۰ درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.
- کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.
- کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید.
- حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر, از هم جدا نمایید.
-کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.
- عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.
4- ارتباط بین صفحات
- لینک های داخل صفحات سایت به گونه ای است که بازدید کننده سایت مجبور به استفاده مکرر از دکمه های Back و Forward نگردد.
5- نکات تبدیل فایل به PDF
- یکی از را ههای افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب سایت توسط موتورهای کاوش، غنی کردن فایل های محتوا می باشد. محتواهای PDF که از فرمت های دیگر(مثل word ، power point و ...) استخراج می گردد، بهتر است شرایط ذیل را دارا باشد:
- قبل از تبدیل فایل word به PDF از استاندارد بودن فونتهای بکار رفته در فایل word اطمینان حاصل فرمایید.
- از نرم افزارهای استاندارد برای تبدیل فایل ها به PDF استفاده شود که قابلیت پشتیبانی از فونت های فارسی را داشته باشند.
- متن فایل های PDF با استفاده از ابزار های جستجوی درون متنی نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.
6- حجم فایل ها
- فایل هایی که در سایت بارگذاری می شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از ۳۰ مگابایت داشته باشند.
7- از تگ های <h ..> حتما استفاده نمایید
- تگ h این امکان رو به موتور های جستجو می دهد که بهتر محتوای سایت شما رو درک کنند. برای اعمال این خصوصیت متن صفحه خود را به ترتیب اهمیت از heading های CMSانتخاب نمایید.
- از تگ بیش از ۲ بار در یک صفحه استفاده نکنید. فقط برای تیترهای مهم استفاده شود.
- کل متن صفحه را در این تگ ها قرار ندهید، فقط برای تیترها و مطالب مهم استفاده کنید.
8- زبان
- زبان اصلی کلیه درگاه ها زبان فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود.
9- قالب کلی نگارش متن
عنوان اصلی
Nazanin14 B
عنوان فرعی
Nazanin12 B
رنگ مطالب
مشکی
متن پاراگرافها
Nazanin 12
مطالب لیستی
لیستهای شماره دار و بدون شماره
ترازبندی متن
Justify,Direction:RTL
متون انگلیسی
Time New Roman14